RECENZE: Utopeni ohněm

Název: Utopeni ohněm
Autor: Tomáš Zářecký
Vydání u nás: 2015
Nakladatelství: Beletris
Počet stran: 296
Žánr: thriller, akční, napínavé
Anotace: Útvar pro zvláštní případy je povolán k záhadné oběti. V městském parku visí ve skleněné vitríně plné agresivních zmijí nahá dívka spoutaná řetězy. zanedlouho se objeví další bizarní oběť a nad milionovou metropolí se rozprostřou temná mračna strachu. Major Ladvak se svým týmem se snaží dopadnout brutálního vraha, ale rafinovaný protivník kriminalistům uniká a navíc přes internet začne promlouvat k veřejnosti. Když odhalí své plány, ve městě propukne panika...
,,Proč zemřela? Abyste viděli, co vás čeká."

Strach, který pocítíte ve chvíli, kdy si uvědomíte, že už brzy zemřete, je nepopsatelný.

Narodil se roku 1988 v Chridimi, ale záhy se přesídlil do Pardubic. Jeho první literární pokusy spadají do období docházky na základní školu. Během osmi let gymnaziálních studií stačil odmaturovat a zároveň vést dva vlastní časopisy. V Literární soutěži O cenu Filipa Venclíka 2007 a v klání Pisálek 2007 obsadil shodně druhé místo. Již o rok dříve publikoval historický článek v časopise Epocha a jeden ze sedmi příspěvků ve sborníku sci-fi povídek Zlatá Zebra 2007. V létě 2008 začal psát pro Pozitivní noviny, v kterých mu dosud vyšly takřka tři desítky článků. Souběžně s tím načal i vysokoškolské studium na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové, kterou vystudoval. Nyní pracuje jako učitel angličtiny a dějepisu na základní škole.
ZDROJ: databazeknih.cz

Čtení téhle knihy byl opravdu zážitek, ale tak to už si u Tomáše Zářeckého začínám zvykat. Jeho knihy jsou prostě takové, že vám nakonec vyrazí dech. Po 15 minus jsem měla velká očekávání a těšila jsem se, až si od tohoto autora zase něco přečtu a doufala jsem, že budu stejně nadšená jako napoprvé - a taky že byla! Jeho styl psaní je čtivý, napínavý a realistický. Dokáže moc dobře vykreslit všechny postavy - se kterýma se tedy, jen tak mimochodem, opravdu nepáře - a napětí je tam přímo hmatatelné. Několikrát (hlavně ke konci) jsem byla tak nedočkavá a chtěla jsem se už konečně všechno dozvědět, že sem měla co dělat abych nezačala postavy popohánět i nahlas a ne jen ve své hlavě :D. Obzvlášť ke konci je tam jedna scéna, u které vás autor vyloženě týrá tím, jak se snaží ještě chvíli počkat a natáhnout to ještě trošičku, než začne samotné finále.

Musím říct, že jsem byla opět neskutečně nadšená a posledních pár stran jsem přímo hltala. Pokud bych měla říct, co je lepší, jestli 15 minus nebo Utopeni ohněm, asi bych se nedokázala rozhodnout. Zrovna včera se mě na tuhle otázku ptala jedna kamarádka (která také četla 15 minus) a

chtěla vědět co je lepší. Netroufám si říct, kterou knihu bych vybrala. Nejspíš obě :D Ona je totiž každá jiná. Každá je svým způsobem originální a nedá se říct, který nápad je lepší.

Na Utopeni ohněm je navíc velmi zajímavé, že se odehrává v Česku. Ano, slyšíte/čtete dobře. Ovšem samotný děj se odehrává ve městě, které vůbec česky nezní, je úplně jasné, že je fiktivní a i když čtete knihu z českého prostředí a jsou tam postavy s českými jmény, občas vám to ani nepřijde. Alespoň já jsem to tak měla. Úplně jsem při čtení vypustila to, že je to v Česku, kdyby to tam občas nebylo zmíněno.

Jestli stále váháte a nevíte zda do toho jít a nebo ne, rozhodně to zkuste! Hlavně milovníci thrillerů a detektivek, ti z toho budou podle mého nadšení. Musím však ale i zmínit, že jak jsme už od Tomáše zvyklí z 15 minus, ani v téhle knize vůbec nešetří postavy a oběti tam umírají opravdu nepěknými způsoby. Objevuje se zde i scéna, se kterou by slabší povahy měli problémy, ale skousnout se to dá, to se zase nebojte že ne. Jak říkám, knížka je parádní! Napínavá, akční, prostě bezvadná!