sobota 7. února 2015

TOP 10 nejlepších knih roku 2014




Takovýchto článků bylo začátkem roku dle mého poměrně dost, to jen já ho opět přidávám se zpožděním :D Ale co, důležité je, že jsem se do něj vůbec pustila.
Loni jsem celkem přečetla 35 knih. Je to méně než v roce 2013, ale nijak mi to nevadí. Rok 2014 byl plný samých skvělých knih a měla jsem problém vybrat jich jen deset. Nejradši bych řekla všechny. Ale tak pustíme se do toho.


1. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs




Jako první knihu v roce 2014 jsem přečetla Sirotčinec. Dostala jsem jí na Vánoce a hned jsem se do ní pustila. Bylo to úžasné čtení. Plné napětí a fantasie. Druhý díl už pro mě nebyl tak úžasným, ale jednička byla skvělá. Rozhodně si zaslouží místo mezi nejlepšími knihami minulého roku.
Recenze: ZDE







2. Nebezpečná láska - Kateřina Petrusová




Kateřina Petrusová si mě svou sérií o mafiánské rodině úplně získala. To, že jsem vybrala zrovna první díl neznamená, že se mi ty ostatní nelíbily. Celá série byla skvělá! Určitě si jí ještě někdy znovu přečtu.
Recenze: ZDE






3. Volání netvora - Patrick Ness / Siobhan Doedová




Tohle byl kouzelný příběh a taky neuvěřitelně smutný. Zároveň to je ale kniha, kterou jsem přečetla jen za nějakých 5 hodin, což se mi nikdy před tím a ani po tom nepodařilo. Navíc jsou v knize úžasné ilustrace, které perfektně doplňují příběh.
Recenze: ZDE






4. Ohnivý anděl - Yrsa Sigurđardóttir




O Yrse jsem se dozvěděla z jednoho videa od Fearnie, kterou určitě znáte. Jsem ráda, že jsem se o téhle autorce dozvěděla, protože píše naprosto fantasticky a Ohnivý anděl je úžasná napínavá kniha, která se mi velice líbila.
Recenze: ZDE







5. Měto ze skla - Cassandra Clareová




Město ze skla je třetí díl ze série Nástroje smrti, kterou jsem si velmi oblíbila. Třetí díl se mi líbil asi nejvíc. Jinak jen tak mimochodem, ty obálky celé série jsou naprosto dokonalý!
Recenze: ZDE







6. Easy? - Tammara Webberová




Další moc dobrá kniha. Opravdu skvělá. Četla se moc dobře a během chvilky byla přečtená.
Recenze: ZDE








7. Monument 14: Nebe v plamenech - Emmy Laybourne




Druhý díl Monumentu pro mě byl hodně očekávanou knihou. Byla jsem zvědavá jak to bude vše pokračovat a čtení jsem si velmi užívala. Moc dobrá kniha.
Recenze: ZDE







8. Pavučina lží - Dan Brown




Tuhle knihu jsem měla půjčenou od kamaráda a byla úžasná. Dlouho jsem si chtěla přečíst něco od Dana Browna a loni se to konečně stalo skutečností.
Recenze: ZDE








9. 15 minus - Tomáš Zářecký




Stoprocentně nejlepší kniha roku 2014!! Dlouho jsem přemýšlela o její koupi a teď jí mám i s autorovým podpisem a věnováním. Jsem ráda, že jsem si jí mohla přečíst. Ještě teď jsem z ní absolutně nadšená a rozhodně si ji ještě někdy přečtu.
Recenze: ZDE







10. Zůstaň se mnou - Gayle Formanová




Poslední kniha roku 2014, kterou jsem přečetla. Dostala jsem jí na Vánoce a moc se mi líbila. Hned po přečtení jsem si pustila film a ten se mi taky moc líbil. Mimochodem, ta obálka se nakladatelství moc povedla.







Flexi


2 komentáře:

  1. Z těchto jsem četla jen Kateřinu Petrusovou, která mi zas tak úplně nesedla, a Volání netvora - tu jsem si zamilovala. <3
    Jinak včera v noci jsem dočetla první díl Monumentu a moc se těším na druhý, jen ho sehnat, ale třetí už mám. :) Zůstaň se mnou mám doma a uvidím. :)
    15 minus bych si chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15 minus si rozhodně přečti, je to úžasný! I když je pravda, že je to dost drsné čtení a nemusí to sednout úplně každému, ale je to skvělá kniha :)
      Monument 14 je super série. Zatím jsem sice nečetla poslední díl, ale zrovna se na něj chystám. :)

      Vymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)