RECENZE: Nástroje smrti - Město ztracených duší

Původní vydání originálu: 2012
Vydání u nás: 2014
Překlad: Eva Maršíková
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 472
Žánr: fantasy, sci-fi, horory, napínavé, tajemné
Anotace: Démonka Lilith byla zničena a Jace unikl z jejího zajetí. Ale když jej lovci stínů přijdou zachránit, najdou jen krev a rozbité sklo. A znozel nejen chlapec, kterého Clary muluje - ale i ten, kterého nenávidí, Sebastian, syn jejího otce Valentýna: syn, který je odhodlaný uspět tam, kde jeho otec selhal, a srazit lovce stínů na kolena. Clary se vydává úplně sama do srdce temnoty a hraje nebezpečnou hru, v níž sází vlastní život, ale také Jaceovu duši. Je ochotná pro Jace udělat cokoli, ale může mu vůbec ještě důvěřovat? Nebo je skutečně ztracen? Jaká cena je příliš vysoká, dokonce i pro lásku?

Simon stál před vchodovými dveřmi jejich domu a ohromeně na ně zíral.

Cassandra Clareová je pseudonym americké spisovatelky Judith Rumeltové, která se narodila v roce 1973 v
Íránu. Je autorkou mezinárodně úspěšné série Nástroje smrti a trilogie Infernal Devices (Pekelné nástroje).
Jejích knih se celosvětově prodalo více než 20 milionů výtisků a byly přeloženy do 35 jazyků. V současné době žije v Amherstu ve státě Masschusetts s manželem a třemi kočkami.

Děj:
Lilith je zničená a vše je zase v pořádku - ale ne na dlouho. Jace zmizí a nikdo neví kam. Clary je z toho všeho už vyčerpaná, ale kvůli Jaceovi by udělala cokoli. Pár sil ji ještě zbývá. Musí Jace najít a pomoct mu za každou cenu! I přes všechny Zákony se vrhá po hlavě do temnoty, ze které jen těžce bude hledat cestu zpět.

Tak jako u předchozích dílů i u tohoto jsem netrpělivě čekala na vydání a když jsem jí konečně držela v ruce, byla jsem zvědavá, jak se mi bude líbit její obsah. A co, myslíte, že se mi líbil? ...No jasně že jo!! Hned několikrát mě dost překvapil. Ale začneme pěkně popořadě. Pátý díl Nástrojů smrti začíná tam, kde končí jeho předchůdce. Všechno dobře dopadlo, Lilith je pryč a žádné nebezpečí už nehrozí. Jak jen jsou lovci stínů bláhoví. Kdepak. Všechno teprve začíná! Lilith je možná pryč, ale její syn žije dál. Společně s Jacem se snaží vytvořit nový druh lovců stínů, to ale Clary nemůže dovolit. Musí udělat všechno pro to, aby Jace zachránila a získala ho zpět. A samozřejmě musí zničit Sebastiána. Za každou cenu!

Jak už jsem říkala, kniha mě hned v několika ohledech překvapila. Ze všeho nejvíc mě dostalo to, že se část děje odehrává v Praze. Ano, čtete správně. U nás v Praze, v České republice, kdo by to řekl že? Nejdřív jsem si myslela, že snad špatně vidím, ale jak se ukázalo, viděla jsem dobře. Tímhle si mě Cassandra Clareová získala ještě víc. Cassandra mě díl od dílu víc a víc překvapuje a nestačím se divit. Kam na všechny ty nápady chodí? Je to už pátý díl a ona stále vymyslí něco neskutečného.

Myslím, že není třeba opět říkat, že je kniha plná napětí a akce, to už ke Cassandriným knihám prostě patří! Ovšem není to jen o akci a napětí, tentokrát jde také víc o vztahy mezi jednotlivými postavami. Už v předchozím díle se autorka více zaměřila na vztahy vedlejších postav a ne jen té hlavní dvojice - Clary a Jace - a to je podle mě jen dobře. Stále víc poznáváme všechny postavy, ať už Simona, který se postupně smiřuje s tím, že je z něj upír, nebo také s dvojicí Magnus and Alek, kteří řeší věkový rozdíl mezi nimi, nebo Isabela, která začíná objevovat kouzlo opravdové lásky a ne jen chvilkové záležitosti. No a nesmím samozřejmě ani zapomenout na vlkodlaky Miu a Jordana. Čím déle Nástroje smrti čtete, tím více poznáváte všechny postavy, které se v knihách objevují a víte jací jsou. Přesně tohle se mi na Cassandřiných knihách líbí, že čtenáře seznamuje i s problémy vedlejších postav a dává jim příležitost je více poznat a oblíbit si je.

Všem bych Vám chtěla Město ztracených duší i celou sérii doporučit. Je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií a opravdu stojí za to si ji přečíst. Vůbec nelituji toho, že jsem si ji pořídila a začala číst, protože to opravdu stálo za to! Takže upalujte do knihkupectví a hned si jeden výtisk kupte, opravdu nebudete litovat :)