RECENZE: Temné lži

Původní vydání originálu: 2010
Vydání u nás: 2014
Překlad: Edita Drozdová
Počet stran: 288
Žánr: krimi, detektivka
Anotace: Forensic Instincts - tým vyšetřovatelů, který řeší případy intuitivně, nestandardně a neúnavně!
Amandin syn přišel na svět se vzácnou poruchou imunity. Jeho jedinou nadějí na život je transplantace kostní dřeně. Nejvhodnějším dárcem je jeho otec. Ten však byl brutálně zavražděn. Jediná fotografie ale obrátí vše naruby. Je možné, že Paul žije a že vše byla lež? Naděje tu je, jeho tělo se totiž nikdy nenašlo...
Tým FI jde opět do akce a musí dokázat nemožné! Jejich protivníkům velice záleží na tom, aby se šokující pravda už nikdy nedostala na povrch.Stopy totiž vedou do nejvyšších kruhů...

Amanda Gleasonová něžně houpala svého novorozeného syna v náručí.

Andrea Kane je americká autorka historických romancí i těch ze současnosti. Má fanouška po celém světě - její knihy byly vydány v 16 zemích. Kromě detektivních thrillerů navíc stihla napsat také 14 historických milostných románů. Ráda luští křížovky a dívá se na staré filmy pro pamětníky. Ze všeho nejvíc však miluje svou rodinu, se kterou žije v New Jersey, kde má ideální prostředí pro psaní příběhů o speciálních agentech.

Amandě Gleasonové se narodil syn, který je nemocný a jedinou nadějí je transplantace kostní dřeně. Jeho otec, nejvhodnější dárce, byl zavražděn, i když policie nemá žádné důkazy. Když se však objeví naděje, že je Paul, otec Amandina dítěte naživu, je zapotřebí rychle jednat. Amanda nečeká a najímá si tým FI, kteří mají za úkol Paula co nejrychleji najít a pokusit se tak zachránit malému Justinovi život. Pátrání není vůbec snadné a FI dělají vše co mohou, aby Paula našli.

Andreu Kane jsem si oblíbila už když jsem četla její Zvrácené myšlenky a byla jsem zvědavá na její další knihu - v tomto případě jde opět o krimi detektivku, která je psána velmi čtivě. Já osobně jsem se čtení takových to žánrů nevěnovala, ale po Zvrácených myšlenkách a teď i po Temných lžích začínám měnit svůj názor a chtěla bych se čtení těchto žánrů více věnovat. Řekla bych, že pokud jste na tom stejně jako já a detektivky jste nikdy příliš nevyhledávali, ale chcete si zkusit něco takového přečíst, jsou knihy o detektivech Andrei Kane tou správnou volbou!

A čím, že mě to kniha tak zaujala? V první řadě už jen tím námětem. Nemocné dítě, jehož jedinou záchranou je transplantace kostní dřeně od vhodného dárce - což je v tomto případě samotný otec, který je však údajně mrtví. Jediná naděje zoufalé matky a nemocného dítěte je tým Forencis Instincts, který má za úkol otce dítěte najít. Je to neuvěřitelně silný a napínavý příběh. Tolik fandíte nemocnému malému Justinovi aby ještě vydržel a držíte pěsti týmu FI, aby bylo jejich pátrání úspěšné. Pomalinku s nimi objevujete jednotlivé dílky skládačky a otáčíte je tak dlouho, dokud do sebe nezapadnou a samotný závěr jejich snažení a úsilí vás překvapí natolik, že se nestačíte divit. Andrea Kane je na takovéto konce mistr a do poslední možné chvilky Vás napíná a napíná a když už hrozí přetrhnutí na dvě poloviny, vychrlí to na Vás takovým způsobem, že si z toho všeho naprosto sednete na zadek a s otevřenou pusou přemýšlíte, jestli si z Vás nedělá legraci.

Jsem neuvěřitelně ráda, že jsem tuhle úžasnou spisovatelku objevila a že nakladatelství Fragment její knihy vydává, protože bez nich bych neměla tu možnost se dočíst o malém nemocném Justinovi a celém týmu FI, ani o všech ostatních postavách ať už z této, nebo i jejích ostatních knih. Pokud pořád váháte, zda si knihu koupit a jít do toho nebo nejít, rozhodně to zkuste, protože to stojí za to! Není to zas až tolik náročné čtení, je to napínavé a akční a příběh Vás rozhodně nenechá chladnými. A dalším velkým plusem je, že Andreiny knihy jsou sice ze sérií, ale jde spíš o volné pokračování, u kterých nemusíte znám děj předešlého dílu - prostě něco jako běžné kriminálky v televizi.

Mám pocit, že o téhle knize by se toho dalo napsat hodně, ne-li ještě daleko víc. Nechci tady však stále dokola opakovat to samé. Z mého pohledu stojí tahle kniha určitě za přečtení. Ti, co se čtení detektivek věnují déle z ní možná nebudou úplně nadšení, ale ti co s nimi začínají, nebo se chystají začít - myslím, že tohle je ta správná volba pro Vás.

U čtení jsem nic neposlouchala.

Mockrát děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.