RECENZE: Kronika kambionů - Osudová přitažlivost

Originální název: The Cambion Chronicles - Living Violet
Původní vydání originálu: 2012
Vydání u nás: 2014
Překlad: Čeněk Matocha
Počet stran: 272
Žánr: young adult, sci-fi, fantasy
Anotace: Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí. Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití. Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.

Lásce se oddává jen masochista.

Americká autorka, která napsala sérii Kroniky kambionů a tato kniha je prvním dílem této série. Říká o sobě, že je na psaní závislá. Studovala umění na univerzitě. Když jí nevzali na vysněnou školu, vrátila se do
rodného města, kde se začala opět věnovat psaní. Jejím mottem je: Nikdy se nedívat zpět!

Samara je sedmnáctiletá dívka, která pracuje v knihkupectví, aby si vydělala peníze na nové auto. Setkává se s různými lidmi, ale nejvíce zajímavý a tajemný je Caleb, který také pracuje v knihkupectví a je něco jako magnet na žena. Samara nechápe, proč se ženy v Calebově společnosti chovají tak zvláštně a snaží se tomu přijít na kloub. Všechno je nakonec ale mnohem komplikovanější a nebezpečnější než si myslela.

Ze začátku jsme nevěděla, co si o knize myslet. Moc jsem od ní nečekala. Myslela jsem si, že to nebude nic moc ale rozhodla jsem se dát příběhu šanci a zkusit to. Kniha má takový zajímavý a originální námět. Vše se vlastně točí kolem kambionů, což jsou lidé, kteří jsou něco jako schránka pro démona. Démon v nich přebývá a živí se jejich energií, ale to zdaleka není všechno! Pokud je démon hladový, volá k sobě tzv. kořist, kterou jsou lidé okolo a z nich si bere potřebnou energii. Je to trošku komplikované na vysvětlování. Každopádně je to naprosto skvělý nápad, který mě po několika stránkách v knížce zaujal a musela jsme číst dál a dál, abych se dozvěděla víc.

Jak už bylo řečeno výše, hlavní hrdinkou je sedmnáctiletá Samara - taky Vás to jméno tak zaskočilo? - které je láska ukradená a všechno kolem toho taky. Sam mi byla velice sympatická. Opravdu, už dlouho mě hlavní hrdinka v young adult nepřekvapila tolik jako Sam. Moc jsem si jí oblíbila. Měla takový osobitý přístup k životu, lidem a také úžasný charakter. Opravdu, Sam si mě svou povahou získala! Caleb byl také super, ale už mi nebyl tak moc sympatický jako Sam. Každopádně jsem ho měla ráda a moc jsem jim ze Sam fandila a držela palce, aby všechno vyřešili a přišli na všechny nejasnosti atd.
Z vedlejších postav na mě udělala největší dojem Nadine. Krásná Polka, která má víc tajemství než se na první pohled zdá. Řekla bych, že postavy se tu opravdu povedly, protože všechny plnily své role perfektně a do samotného příběhu skvěle zapadaly.

Kniha je psaná v ich-formě, jako většina knih v poslední době. Ale řekla bych, že v tomhle případě to knize jen přidalo, protože takhle originální příběh vyprávěný z pohledu samotné hlavní hrdinky Sam je opravdu něco úžasného. Skvěle se to čte. Je to takové odpočinkové nenáročné čtení a ještě ke všemu doplněné vtipnými hláškami a poznámkami, které Vás zaručeně pobaví.

Co říct na konec? Snad jen to co vždycky. Knihu určitě neodsuzujte a přečtěte si ji, protože si myslím, že stojí za to.  :)

Chtěla bych mockrát poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.