neděle 27. dubna 2014

The Opposites book tag

Tento tag jsem zahlédla u Tiw i u Ohany a jelikož mě hodně zaujal, rozhodla jsem se také zapojit.

Opět bude tak formou článku, protože jek už jsme se několikrát zmiňovala, na video se moc necítím a ani mě to nějak neláká. Takže, jdeme na to...


První a poslední zakoupená kniha


Dívku s ohněm od Šárky Jínové mám už hodně dlouho. Dostala jsem jí na narozeniny ještě když jsem hodila na první stupeň. Koupila mi ji mamka. Co jsem se tak dívala, je to nejspíš první knížka na kterou si pamatuju, že jsem dostala... Před tím to byly určitě ještě nějaké ty pohádkové knížky a tak, ale to si opravdu nevzpomínám, která byla ta úplně první.

Přechod od Justina Cronina mám zatím krátkou dobu. Přišla mi minulý týden. byla ve slevě jen za nějakých 80,- takže jsem si ji hned objednala. Momentálně ji čte moje mamka.


Levná a drahá kniha


Volání netvora od Siobhan Dowdové a Patrivka Nesse jsem si objednala opravdu za velmi malou cenu, i když kvalita celé knihy by zasloužila i větší cenu, ale jsem ráda, že knížka stála málo, protože jinak bych si ji nejspíš nekoupila, tudíž bych si nikdy nepřečetla tenhle úžasnej příběh. 

Inkoustová smrt od Cornelie Funkeové byla zase podle mě až příliš drahá, stejně jako zbylé dva díly. Nestojí sice zas až tolik, jde zhruba o tři stovky, ale ta kvalita příběhu není zas tak dobrá. Dostala jsem se akorát ke druhému dílu, který jsem nedočetla... 


Kniha s hlavním hrdinou klukem a dívkou


Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti od Ransoma Riggse byla první knížka s hlavním hrdinou klukem, která se mi vybavila. Jacob byl skvělý. Moc jsme si ho jako hlavního hrdinu oblíbila. Byl takový jiný, než většina klučičích postav - obzvlášť hlavních. Celý příběh je nezapomenutelný a já už se strašně moc těším, až vyjde druhý díl. Už aby to bylo!

Hunger games - Aréna smrti od Suzanne Collinsové. Tohle byla také jednoznačná volba. Kdo by si také nevzpomněl na Katniss že? Hunger games je skvělá knižní série. Vím, že to říkám skoro o každé knížce nebo sérii, ale já si prostě nemůžu pomoct. Většina knížek je úžasných a řekněme si to upřímně, kdyby se mi to nelíbilo už od začátku, tak to nejspíš nikdy nedočtu (nebo možná dočtu, ale za hodně dlouho). No, to je jedno, zpět k věci... Katniss mě chvilkama trošičku štvala, ale ne zas tak moc. měla jsme jí docela ráda.


Rychle přečtená kniha a ta, kterou jsi četla dlouho


Lovkyně snů - Procitnutí od Lisi McMann jsem měla přečtenou během jedné noci. Pamatuju si, že druhý den byla škola a já jsem si chtěla přečíst jen pár stránek ale tolik mě to chytlo, že jsem nemohla přestat číst a pořád jsem otáčela jednu stránku za druhou až jsem nakonec otočila i tu poslední, když byly asi čtyři hodiny ráno. Spala jsem jen dvě hodiny, ale stálo to za to! Ve škole jsem byla kupodivu hodně čilá :D Fotku tu nemám z toho důvodu, že jsem měla knížku půjčenou. Volání netvora jsem přečetla sice rychleji než Lovkyni snů, ale říkala jsem si, že se budu snažit aby se jedna a ta samá knihy neopakovala dvakrát.

Inkoustové srdce od Cornelie Funkeové jsem četla hodně dlouho. Našly by se možná i knihy, které jsme četla stejně dlouho dobu nebo možná i déle jako třeba Eldest nebo Eragon. Série Odkaz dračích jezdců mi moc nesedla, ale film se mi líbil... Inkoustové srdce je na tom dost podobně. Film nebyl zas tak špatný, ale ta knížka byla taková, nijaká. Možná to bylo i tím, že už jsem věděla o co půjde, ale tohle mi normálně u knížek vůbec nevadí. Nebýt toho, že jsme si Inkoustové srdce vybrala na referát do školy, nejspíš bych jí asi četla ještě déle.


Kniha s krásnou a ošklivou obálkou


Nástroje smrti - Město padlých andělů od Cassandry Clareové mají dokonalou obálku. Tahle ta se mi líbí snad nejvíc s celé série, i když všechny obálky jsou dokonalé. Nakladatelství se opravdu neskutečně moc povedly. Konkrétně u této se mi moc líbí ta barva. Tyrkysová. Prostě krása! Knihu jsem teda zatím nečetla, ale určitě se k ní v blízké době dostanu.

Jak mi pan Darcy zlomil srdce od Beth Pattillové. Tak takhle obálka se na druhou stranu vůbec nepovedla. Je taková... nezajímavá. Teda alespoň pro mě. Ničím neupoutá. Prostě, dle mého názoru, takhle obálka je opravdu hrozná. Určitě mohla být i lepší.


Národní a mezinárodní kniha


Nepřítel mého nepřítele od Kateřiny Petrusové. Vybrala jsem ho jako národní knihu, protože knihu, jejíž děj se odehrává přímo v České republice nemám, tak jsem aspoň zvolila českou spisovatelku, která mimochodem píše naprosto senzačně. Celá její série o Bavettových se odehrává v new Yorku a je napsaná stejně kvalitně jako knihy amerických autorů. Tahle spisovatelka dělá našemu národu čest!

Erebos od Ursuli Poznanski jsem vybrala hlavně proto, abych tu neměla knihy pořád jen od amerických autorů. Ursula pochází z Nemecka. Není to zas až tolik mezinárodní, ale mezi těmi samými americkými spisovateli je to příjemná změna. Erebos má skvělý děj a rozhodně mě kniha ani autorka nezklamaly.


Tenká a tlustá


Dívčí parta o prázdninách: Dylan - věčná potížistka od Lisi Harrisonové. Tohle je jednoznačně nejtenčí kniha, kterou vlastním. Ještě jsem jí nečetla a zatím se do ní ani nijak nehrnu. Není to nic, co by se mi zrovna zamlouvalo a co bych běžně četla. 

Přechod od Jutina Cronina. Snažila jsem se sice, aby se mu neopakovala jedna a ta samá kniha, ale tentokrát to opravdu jinak nešlo. Přechod je nejtlustší kniha jakou mám. Právě díky tomu si ji nechávám až na letní prázdniny, abych se na její čtení mohla plně soustředit a měla na ni čas.

Ten Přechod má prostě dokonalou obálku!!


Příliš romantická a příliš akční


Nebezpečná láska od Kateřiny Petrusové je, když to tak řeknu, přímo ,nacuclá' romantickými scénami. Hlavně tedy v druhé polovině. Někomu to vadilo, někomu ne. Já se řadím spíš k té druhé polovině. Té romantiky tam bylo opravdu hodně, ale mě to rozhodně vůbec nevadilo, spí bych řekla, že to nebylo vůbec na škodu. je to takové příjemné čtení. Jak už jsem říkala o něco víš, celá série Bavettoých je senzační! 

Návnada od J. Kenta Messuma. Ta je zase naopak ,nacuclá' akcí. Po nějaké romantice tam není ani památky. Čistá a nefalšovaná akce, napětí a dobrodružství. Bezpochyby! 


Fikce a literatura faktu


Delirium od Lauren Oliverové jsem vybrala záměrně. Je to jasný příklad fikce. Láska je brána jako nemoc, která lidstvo zabíjí a protože je třeba ji léčit. Samotný námět je moc dobrý a kniha se mi moc líbila.

Geographica, atlas světa. Žádnou jinou literaturu faktů nemám. Až teda na nějaké encyklopedie a naučnou literaturu. Rozhodla jsem se ale vybrat právě ilustrovaný atlas světa. A je to teda opravdu velká kniha jak do velikosti, tak do tloušťky.


Kniha, která tě rozesmutní a obveselí


Hvězdy nám nepřály od Johna Greena.Určitě není třeba vysvětlovat, proč jsem za knihu, která mě rozesmutní vybrala právě tuhle. Pro mě osobně je příběh této knihy v tuhle domu o dost reálnější, než kdybych ho četla třeba vloni. A hlavně proto mě při čtení příběh tak odrovnal, že jsem nebyla nakonec ani schopná napsat recenzi, protože jsem měla chuť tu knihu zkritizovat a říct, jak je hrozná a jak mě ničí a přitom je vlastně naprosto dokonale napsaná. Snad není třeba nic dalšího dodávat.

Percy Jackson - Zloděj blesku od Ricka Riordana je naprostým a dokonalým opakem Hvězd. Vtipné názvy kapitol, hlášky během čtení, tohle je prostě super odpočinkové čtení na zlepšení nálady. Takže volba byla jasná!

Flexi

2 komentáře:

  1. Pěkné fotky. :)
    U Sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti už hrozně dlouho váhám, jestli si knihu přečíst nebo ne. Možná tomu dám někdy v budoucnu šanci, když má teď vyjít druhý díl. :)
    Z celé sérii nástroje smrti se mi líbí asi nejvíc obálka knihy Město z popela. Město padlých andělů má ale taky krásnou obálku.
    Zvláštní. Hvězdy nám nepřály mě ani u poslední kategorie nenapadly. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju! :)
    Určitě si to někdy přečti, myslím, že to stojí za to :) Jinak co se týče obálek Nástrojů smrti, ono je to vlastně jedno, která je nejhezčí, všechny jsou úžasné a radost je mít doma už jen kvůli těm obálkám! :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)