RECENZE: Nepřítel mého nepřítele

Název: Nepřítel mého nepřítele
Série: Bavettovi (2.díl)
Autor: Kateřina Petrusová
Vydání u nás: 2013
Počet stran: 360
Žánr: detektivky, napínavé, dobrodružné, akční, romantické
Anotace: Dluhy se musejí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Stála jsem u zdi, levou půlku obličeje bolestivě přitisknutou k hrubé omítce.

Narodila se v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nezarazila na plno stejně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina, což je právě tahle ta kniha. V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.

Bývalé policistce Joan Westové unesou dceru a ona musí zabít mafiána, aby jí dostala zpět. Za každou cenu. Bojí se o Amy a i když nechce nikoho zabíjet, pro ni je ochotná to udělat. Nebo si aspoň myslí, že to pro ni dokáže udělat... Díky drogovému dealerovi, který má její dceru se dostane do středu mafiánské rodiny a je připravená splnit svůj úkol...

Kateřina Petrusová rozhodně nezklamala. na druhý díl Bavettovic rodinky jsme byla hodně zvědavá. Přemýšlela jsem, jaké by to asi mohlo být, ale žádné moje představy se nakonec nestaly zkutečností. Při čtení jsem vždycky měla nějakou tu teorii jak to asi bude probíhat a co se bude dít. Ne vždycky se ale stalo to co jsme čekala a mile mě to překvapilo.

Na začátek by se nejspíš mělo říct, že druhý díl je hlavně zaměřený na druhého s Bavettovic bratrů, na Roberta. V prvním díle jsem nevěděla co přesně si o něm myslet a občas mě dost štval, vlastně občas štval i
u čtení druhého dílu... Ty jeho nálady! Upřímně, ani jsem se v některých situacích Jo nedivila... Ale rozhodně se nedá říct, že by nebyl sympatický. Měl něco do sebe, stejně jako Michael, který u mě asi do poloviny druhé dílu stále vedl, ale pak se váhy nějak vyrovnaly a opravdu nevím, kdo by teď u mě byl na prvním místě. Jestli muž mnoha tváří Robert nebo věčně usměvaví a vtipný Michael. Těžko říct!

U obou dílů, jak prvního, tak i tohoto, se nedá říct, že by mi jakákoli postava nějakým způsobem vadila, neseděla nebo podobně. Při čtení mi přišlo, že autorka dokázala vymyslet charakter, funkci a samotný příběh každé postavě, i když to tak vlastně nebylo, ale při čtení to člověk tak nějak sám vydedukuje. V některém rozhovoru z autorkou jsem dokonce četla, že i ona sama říká, že při samotném psaní poznává své vlastní postavy a i jí samotnou občas překvapí, jakým směrem se příběh odvíjí a jak jednotlivé postavy zareagují.

Autorčin styl psaní se mi velmi zamlouvá. Druhý díl je psaný střídavě s Joaniny a s Robertova pohledu, tudíž máme přehled co se oběma honí hlavou, co prožívají, jak reagují. U Robertova pohledu je třeba často používáno ostřejších slov, které k mužům prostě patří a mafiáni nejsou určitě žádnou výjimkou. U Toho Joaniny je zase dobře popsaný vztah, který cítí matka ke své dceři, to jak se o ni bojí a že by udělala cokoli, aby získala své dítě zpět, aby ho měla u sebe, pěkně v bezpečí... No a Amy, Joanina dcera, to je prostě takové zlatíčko, které hezky zapadá do děje a je moc dobře popsané chování tříleté holčičky, navíc velmi chytré a zvědavé holčičky.

Na závěr bych snad jen mohla říct, že příběh je napínavý, o něco víc akční než první díl, a rozhodně se nemusíte bát, že by jste se nezasmály, protože některé hlášky opravdu stojí za to. Kdo ještě stále váhá, jestli do toho jít a nebo ne, vzkážu mu jen jedno: NEVÁHEJ!!! Jdi do toho a určitě nebudeš zklamaná/ý.

Za recenzní výtisk mockrát děkuji nakladatelství FRAGMENT