RECENZE: Nebezpečná láska

Série: Bavettovi (1.díl)
Autor: Kateřina Petrusová
Vydání u nás: 2012
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 376
Žánr: detektivky, napínavé, dobrodružné, akční, romantické
Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Už zase jsem to stíhala jen tak tak.

Narodila se v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nezarazila na plno stejně
nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina, což je právě tahle ta kniha. V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.

Mladá ošetřovatelka Paige se stará o starého pana Russoa. Ten je však hodně starý a nemocný a brzy umře... Na doporučení se dostane k na první pohled bohaté rodině Bavettových, aby se postarala o jejich syna Michaela, který měl autonehodu. Vypadá sice jako mladý dospělý muž, ale chová se jako malé tříleté dítě. Paige s ním tráví hodně času a Michael si ji velmi oblíbí... Všechno se zdá být skvělé až do doby, kdy Paige zjišťuje, že její zaměstnavatelé nemají zrovna běžnou práci, protože jsou mafiáni.

Paige je sympatická mladá žena, která se stará o nemocné lidi, ke kterým si vždycky vytvoří bližší vztah než by měla. Oblíbila jsem si jí a byla to moc dobrá hlavní hrdinka. Všechno co dělala, dělala z nějakého důvodu a byla opravdu chytrá! Celý příběh je vlastně vyprávěný z jejího pohledu. Jako další postava, o které se prostě musím zmínit byl Michael. Toho si prostě nejde neoblíbit. Jeho nemoc a celkově to všechno je hodně k zamyšlení. Když byl ,dítě' oblíbila jsem si ho opravdu dost a líbilo se mi, jak perfektně dokázala autorka vystihnout chování malého dítěte a zároveň to skloubit dohromady s jeho dospěláckým vzhledem. Abych řekla pravdu, nebyla tam ani jedna jediná postava, o které bych mohla říct, že mi tam neseděla, nebo že by byla nějak špatně promyšlená. Spíš naopak i ta nejméně potřebná postava měla něco do sebe a měla určitý charakter typický jen pro ni.

Bavettovic rodinka spojená s mafií? Proč ne? O mafii se v knižním světě zas tak často neslyší a tohle je určitě originální nápad. I když jsem pár názorů četla a slyšela už před čtením, vlastně jsem pořádně nevěděla

co čekat. Jak si představit knihu o mafii a New Yorku od české spisovatelky. Jde to vůbec? ...a víte co? Jde! Sice tam toho o mafii zas až tolik řečeno nebylo, ale i tak si myslím, že na začátek je to moc dobré a když se pozastavím nad tím, že je tohle autorčin debut, nejde toho zas až tolik vytknout.

Možná by bylo dobré zmínit se o jistém zlomovém bohu, nebo jak bych to nazvala. Jde vlastně o to, že od poloviny knihy se děj začíná ubírat trochu jiným směrem. Jo to hodně romantické a není to přece jen už takové to hlídaní dítěte a chození na procházky jako tomu bylo do té doby. Je to jako by se autorka rozhodla, dupla si a řekla: tak a teď to bude takhle! Ona to ale udělala mazaně a napsala to takovým způsobem, že to vlastně knize svým způsobem něco přidá a není to nijak nucené. Nevím, jak bych to měla

popsat. Každopádně je to takové šikovné propojení mezi pomyslnou první a druhou částí knihy. Něco jako ,před tím' a ,potom'.

Těm, kteří ale moc nemusí takové ty moc romantické pasáže a tak by se ta druhá polovina nejspíš nemusela moc líbit a mohlo by jim přijít, že je to tam zbytečné a jenom to kazí celý děj a tak. Ale to už je podle mě věc názoru jednotlivého čtenáře jak tohle to posoudí a jestli si řekne, že je to tak dobré a líbí se mu to a nebo naopak ne. Každý má jiný názor a já jen říkám ten svůj, že ano.

Bylo to originální a nezapomenutelné čtení od české spisovatelky, která dokázala, že ne všechny knihy od českých autorů musejí být špatné, protože tahle taková není ani zdaleka. Bylo to napínavé, místy i vtipné a hezké. Ano, je tam i romantika, ale ta mě nevadila a Paige a Michael jsou prostě úžasní. Ačkoliv jsem nevěděla o od knihy přesně očekávat nebo jestli se mi vůbec bude líbit, zhltla jsem jí poměrně rychle a nejednou jsme měla co dělat, abych místo učení nesáhla po knize a nepřečetla si, co dalšího Paige a Michale prožívají. Když už jsem se začetla, bylo těžké knihu jen tak odložit. Rozhodně strašně moc doporučuju tem z Vás, kdo se ještě stále rozhodují a nevědí, zda do toho jít nebo ne. Já jsem s příběhem nadmíru spokojená!

U čtení jsem nic neposlouchala.

Za recenzní výtisk bych chtěla mockrát poděkovat nakladatelství FRAGMENT.