RECENZE: Horory na dobrou noc 2

Vydání u nás: 2010
Překlad: Zdeněk Hofmann
Nakladatelství: BB/art
Počet stran: 145
Žánr: horor, napínavé, strašidelné
Anotace: VSTUPTE DO TEMNÉHO A DĚSIVÉHO SVĚTA HOROWITZOVÝCH HORORŮ A OČEKÁVEJTE NEČEKANÉ!

DALŠÍ SOUBOR HOROROVÝCH POVÍDEK Anthonyho Horowitze, v nichž jsou hlavními (a nechtěnými) hrdiny děti, určených pro mladé čtenáře a pochopitelně i pro jejich rodiče. Čeká na ně stopař, který není tím, kým se zdá být, strašidelná vesnice ukrývající hrůzná tajemství, mobil, kterým se dá dovolat mrtvým i vražedný výtah. Můžete se těšit na šokující pointy i notnou dávku černého humoru.

Proč musel táta zastavit?

Je jedním z nejpopulárnějších a nejplodnějších současných spisovatelů literatury pro mládež. Jeho nesmírně úspěšná série o Alexu Riderovi, která dosud zahrnuje knihy Stormbreaker, Akademie Point Blanc, Ostrov kostlivců, Orlí úder, Škorpion, Vesmírná archa, Hadí hlava a Krokodýlí slzy, se po celém světě prodalo přes deset milionů výtisků a získala nespočet literárních cen. První díl Stormbreaker byl dokonce zfilmován. K dalším jeho titulům patří fantasy série Síly pětice. Autor se kromě literatury pro mládež věnuje i televizním scénářům: píše například pro oblíbené seriály, jako jsou Vraždy v Midsomeru, Poirot a Foylova válka. Jeho manželkou je televizní producentka Jill Greenová a spolu se dvěma syny, Nicholasem a Cassienem, a pejskem žijí v severním Londýně.

Knihu tvoří osm hororových povídek, které na sebe nijak nenavazují. V každé z nich se dočítáme o jedné zvláštní příhodě. Třeba o záhadném stopaři, který přistoupí do auta tříčlenné rodiny, nebo výtah, ve kterém za podivných okolností zmizí malý chlapec a další povídky plné záhad, dobrodružství, napětí a strachu.

Hodně mě zaujala obálka. Co jsme se tak dívala na originální obálku a tak různě na další obálky, tak ta naše byla opravdu nejlepší. Nakladatelství BB/art odvedlo skvělou práci. Taky musím říct, že hardback je
mnohem hezčí než paperback, ve kterém mám první díl. Jak už je řečeno o něco výš, knihu tvoří osm povídek, které by měli podle názvu být hororové. Mě nepřišly zas až tolik hororové, možná je tak lehce, ale spíš byli trochu strašidelné nebo tak nějak. Rozhodně bych knihu doporučila spíše mladším čtenářům, kteří si ji užijí myslím daleko víc než ti starší. Ale i tak se to velmi dobře čte. Ze svého pohledu bych to nazvala takovým oddechovým čtením.

Některé povídky byly více zajímavé některé méně. Rozhodně se mi asi nejvíc líbil ten předposlední, který se jmenuje Šikmý dům. Tahle povídka mi přišla asi taková nejvíce hororová. Nebudu vám říkat o co v ní šlo, protože pokud si plánujete knihu přečíst, nechci vás připravit o překvapení a dobrodružství, které při čtení zažijete.  Jak už jsem řekla, nejde moc o hororové čtení, ale rozhodně se to čte velmi dobře a rychle a za to může i nějaké to napětí, které se v povídkách skrývá a nutí vás i přes to všechno číst dál, dokud povídku nepřečtete a nedozvíte se, jak o vlastně bylo. U některých bych ocenila i pár stránek navíc, protože skončily tak otevřeně, že mě to i štvalo.

Kniha se mi líbila, i když to nebylo nic úžasného, co by mi vytřelo zrak. Ale bylo to příjemné odpočinkové čtení na odreagování a občas i zamyslí se nad jednotlivými příběhy. Pan Anthony Horowitz píše čtivě a napínavě a i když to pro mě nebylo zas až tolik strašidelné nebo hororové, mladším čtenářům by se to určitě zamlouvalo víc, proto doporučuju spíše mladším. Ale myslím, že Horowitzův styl psaní a příběhy potěší i starší.

U čtení jsem tentokrát nic nečetla.