středa 8. května 2013

RECENZE: Hunger Games - Aréna smrti

Název: Aréna smrti
Série: Hunger Games (1.díl)
Autor: Suzanne Collinsová
Originální název: The Hunger Games
Původní vydání originálu: 2008
Vydání u nás: 2010
Překlad: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 328
Žánr: fantasy, sci-fi, horor
Anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?


První věta:
Když se probouzím, druhá strana postele je chladná.

O autorce:
Suzanne pochází s Ameriky. Tvorbě pro děti se věnuje od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti. Knihy začala psát až po setkání se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přesvědčil, aby zkusila napsat nějakou knihu pro děti. Nejprve napsala sérii Podzemní kroniky a pak následovala série Hunger Games.



Děj...
Šestnáctiletá Katniss Everdeenová žije se svou matkou a mladší sestrou Prim ve Dvanáctém kraji v zemi
Panem. Katniss se stará o rodinu od té doby, co jim umřel otec. Chodí lovit se svým kamarádem Hurikánem a přežívají ze dne na den. Jenže tohle všechno se během jednoho dne rozpadne. Nastává sklizeň.
Nastává každoroční losování dvou splátců, jedné dívky a jednoho chlapce za každý kraj, kteří budou v hrozivé aréně bojovat na život a na smrt. Při losování je vybraná právě malá Prim a tak se Katniss přihlásí a zastoupí její místo. Z řad chlapců je vylosován Peeta Mellark. Odjíždějí společně do Kapitolu, vstříc své nejisté budoucnosti.

Dojmy...

Co se týče děje, tak ten mě naprosto dostal. Knihu jsme četla teď po druhé a bylo to naprosto úžasné, stejně jako při prvním čtení. Akce, napětí, nějaké to překvapení... Myslím, že každý o téhle knize (sérii) minimálně slyšel, takže není třeba nějak podrobnější seznámení s knihou.
Už od začátku mi přišla Katniss velmi sympatická. Byla to taková ta hrdinka, která je sama sebou a nesnaží se nijak změnit... i když občas musí. Příběh mě absolutně pohltil. Už od samého začátku jsem byla napnutá a vyčkávala jak to dopadne a  otáčela stránku za stránkou. Abych se přiznala, dlouho jsem váhala jestli si knihu koupit. Já celkově vždycky dost váhám, protože knih za měsíc nemívám mnoho (někdy bohužel žádnou), ale to sem nepatří.

Takže váhala jsem a váhala a pořád ji tak pozorovala na internetu a když jsem jí konečně držela v rukou, nemohla jsem tomu uvěřit. Děj je strhující, čtivý, úžasný. Postavy jsem oblíbila téměř všechny. Ať už bojovnici Katniss, romantického a sladkého Peetu, tak i Hrikána, Haymitche, Cetkie a mnoho dalších. Musím říct, že autorka si s tím hezky vyhrála. všechno do sebe pěkně pasovalo a zapadalo. Všechny zápletky a problémy byly dobře napsány, zdůvodněny a vyřešeny.


Pak je tu ovšem i aréna, ve které se odehrává téměř polovina knihy. Byla stejně originální jako samotný námět knihy. Myslím, že není třeba se neustále opakovat. Četlo se to skvěle, mělo to skvělý děj, skvělé postavy... řeknu na rovinu, že lepší knihu jsme zatím nečetla.

Závěr...
Všechno už jsem řekla v předešlém bodu. Byla to strhující knížka. Velmi jsem si oblíbila Peetu. Jeho povaha byla úžasná. To jak Katniss vždy respektoval, i když její rozhodnutí nebylo vždy správné. Dál to nebudu prodlužovat, protože bych opět říkala jen to, samé. I když u téhle knížky chválou rozhodně šetřit nechci.


HODNOCENÍ: 


U čtení jsem hlavně poslouchala:



Flexi

2 komentáře:

  1. Naprosto souhlasím, Hunger games jsou dokonalé. Pro mě jedna z nějlepších knížek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Miluji tuto sérii. :) Tento díl je nejvíce luxusní! :)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)