úterý 14. května 2013

RECENZE: Chvíle před koncem

Název: Chvíle před koncem
Autor: Lauren Oliverová
Originální název: Before I Fall
Původní vydání originálu: 2010
Vydání u nás: 2011
Překlad: Veronika Volhejnová
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 384
Žánr: Román, Drama
Anotace: Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste se zachránili?
Samantha Kingstonová má všechno: kluka, o kterého by stála snad každá, tři úžasné nejlepší kamarádky a prostě všechno nej na střední škole Thomase Jeffersona - od nejlepšího stolu v jídelně až po nejlepší parkovací místo. Pátek 12. února by měl být jen další z řady dnů jejího perfektního života. Místo toho se ukáže, že je to den poslední...


První věta:
Říká se, že těsně předtím, než člověk umře, proletí mu před očima celý život, ale pro mě to tedy neplatilo.

O autorce:
Kromě této knihy napsala i sérii Delirium, jejíž třetí díl u nás letos vyjde. Vystudovala filozofii a anglickou
literaturu. Po škole chvíli pracovala jako asistentka redaktora v jednom nakladatelství v New Yorku. Pochází ze spisovatelské rodiny. Již odmala se pokoušela psát a nyní se tomu věnuje naplno...



Děj...
Samantha Kingstonová má všechno, co si může holka na střední škole přát. Jenže se ukáže, že nejen pátky 13. ale i pátky 12. mohou přinést smůlu. Samatha přijde o život kvůli autonehodě a když se probudí, den se opakuje pořád dokola a ona postupně přichází na to, že měla do teď zatemněno před očima a neviděla to, co nyní. Postupně napravuje chyby a snaží se přijít na to, co udělat, aby se ten hrozný den její smrti přestal opakovat.


Dojmy...
Tahle kniha mě zaujala už svým námětem. Lauren Oliverovou jsem si jako spisovatelku oblíbila už po přečtení Deliria. Její styl se mi velmi zamlouvá. Dobře se čte a i přesto, že kapitoly jsou v knize opravdu dost dlouhé, utíká to rychle a než se člověk naděje, další kapitola je za ním. Podobnou knihu jsem zatím nečetla, ale mám pocit, že jsem už o něčem takovém někdy slyšela. Možná nějaký podobný film, ale nejsem si tím jistá.

Hlavní hrdinka, z jejíhož pohledu je celá kniha vypravována, mě ze začátku trochu štvala. Jelikož jsem si dost oblíbila Kenta, štvalo mě jak se k němu chová.. A přitom on na ní byl moc milý. Na druhou stranu jsem nějak nepochopila, jak může být kluk jako Rob, nejoblíbenější na škole. Mě nepřišel ani trochu sympatický, ale tak každý na to má jiný pohled že ano.

Hodně se mi líbilo, že každý tzv. ,další' den byl naprosto jiný. Ano, je pravda, že pointa byla dá se říct stejná, ale i tak to bylo fajn. Taky se hezky četlo, jak se Samantha postupně v knize mění k lepšímu. Začíná
si více všímat lidí kolem sebe. Snaží se napravovat špatné věci, které udělala. Musím říct, že v druhé polovině knihy jsem si Sam dost oblíbila. Byla mi hned o dost sympatičtější.

No a co se týče ukončení celého příběhu... to bylo něco. Opravdu jsem nic takového nečekala. Poslední dvě kapitoly byly asi nejlepší. Napětí ve mě rostlo a já jen otáčela stránku za stránkou a chtěla se už konečně dozvědět, jak to dopadne.

Závěr...
Když to všechno shrnu, vyjde mi z toho, že jsem zase vsadila dobře. Tuhle knihu jsem si chtěla moc přečíst.
Chvíle před koncem mě rozhodně nezklamala. Už jsme tu nejspíš párkrát psala, že romány moc nemusím. Na slaďárny moc nejsem, mám radši akci a napětí, ale tenhle román se mi moc líbil. nebylo to nijak přehnaně romantický. Byla tam nějaká zápletka, i když nic extra. Ale i tak se to hezky četlo a bavilo mě to.



HODNOCENÍ: 


U čtení jsem hlavně poslouchala:



Flexi

1 komentář:

  1. Mám to čítať tento mesiac, ešte som sa k tomu nedostala, ale námet ma veľmi zaujal, vyzerá to naozaj dobre 8)

    OdpovědětVymazat

Prosím, nepoužívejte možnost Anonymní. Špatně se v tom potom vyznám, díky :)