RECENZE: Škola noci - Zrazená

Původní vydání originálu: 2007
Vydání u nás: 2010
Překlad: Jana Kunová
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 320
Žánr: sci-fi, fantasy
Anotace: Zoey Redbirdová si pomalu zvyká na upíří Škole noci a svědomitě se připravuje na roli předsedkyně elitní studentské organizace Dcery temnoty. Konečně má pocit, že někam patří, a dokonce má i chlapce. Možná i dva... městem Tulsa však náhle otřese zmizení středoškolského fotbalisty, a když se jeho mrtvola najde poblíž areálu upíří školy, instinkt Zoey napovídá, že je to teprve začátek něčeho skutečně zlověstného. Jako obvykle se nemýlí. Brzy přibude další hrůzná vražda, podezření padá na upíry a možná není tak docela neopodstatněné... Zoey proniká stále hloub do spleti intrik, ale zjišťuje, že je toho na ni příliš. To ale ještě netuší, že se její nejbližší zanedlouho ocitnou ve smrtelném nebezpečí a někoho z nich prostě zachránit nedokáže. Zrazená přináší pokračování příběhu o napínavém osudu budoucí upíří velekněžky Zoey, který započal v Označené, první části světově úspěšné a populární Školy noci.

Může obsahovat spojlery k prvnímu dílu (Označená)!!

,,Nová holka. Tamhle, koukni,'' řekla Shaunee a posadila se k velkému stolu, který má naše parta ve školní jídelně (výstižněji řečeno v hodovním sále) tak nějak předplacený.

O autorkách:
P. C. a Kristin Castovi (matka a dcera) spojili své síly a vznikla kniha o upířím internátu, Škola noci. P. C. Castová je uznávaná autorka paranormálních romancí a komerční fantastiky a také středoškolská učitelka.   Kristin Castová studuje na vysoké škole obor komunikační studia a touží se stát slavnou spisovatelkou. Obě žijí v oklahomském velkoměstě Tulsa, kde se také děj Školy noci odehrává.

Zoey už si připadá na nové škole jako doma. Stala se novou předsedkyní Dcer temnoty a připravuje se na svůj první úplňkový rituál. Kamarádi ji ve všem pomáhají. Dokonce má i nového kluka a není to nikdo jiný než Erik Night, slavný krasavec Školy noci a velký herecký talent. Jenže Erik odjede na soutěž a kolem Zoey se začne motat Loren, jeden s dospělých upírů. K tomu všemu se přimíchají ještě přípravy na rituál a zmizení kluků, které Zoey zná ze svého ,starého' života. Začíná toho na ní být dost. A co teprve to, co se přihodí po úplňkovém rituálu.

Tento díl mě dost překvapil. Hlavně několik zásadních věcí, které tu nebudu rozepisovat. Pěkně si to hezky přečtěte. Na rozdíl od prvního dílu, kde mi Zoey přišla fajn, ve druhém dílu mě místy dost štvala. Teď budu možná trochu spojlerovat, ale copak jí nestačí jeden kluk? To jich musí mít hned několik? Někdy mi to přišlo, jako by zapomněla, že je s Erikem. Na druhou stranu jí svým způsobem chápu. Bylo toho na ní moc a   za takových okolností asi není nejlehčí přemýšlet o jiných věcech (zdá se to jenom mně, nebo jsem to napsala dost chaoticky?).

Dobře, teď se trochu odtrhnu od Zoey a zaměřím se na její mentorku a zároveň velekněžku Neferet. Tahle postava se mi už v prvním díle příliš nezdála a něco mi na jejím chování vadilo a právě ve dvojce jsem přišla na to co. Její chování je takové matoucí a přišlo mi, jako by si se svým okolím pohrávala. Tudíž i se Zoey. V tomhle díle mi do oka celkem padl Heath, Zoey bývalí kluk. Občas byl dost vlezlí, ale oproti prvnímu dílu jako by nabral trochu rozumu. Na druhou stranu byl v pár věcech dost neohleduplný k Zoey a její přeměně.
No a pak je tu záhadný učitel na poloviční úvazek, dospělý upír a oficiální upíří básník Loren Blake. Tenhle chlapík je v knize sem tam, ale má tam svou roli. Je dost záhadný a vlastně ani pořádně nevím, co si o něm mám myslet. Nějak se mi nepodařilo vytvořit si u něj nějaký obrázek, co je vlastně zač. Nezbývá než doufat, že ve trojce o něm zjistím něco víc, než jen to, že básník a fešák. :D

Nakonec bych chtěla pochválit popis prostředí ke konci knihy, kdy se Zoey pokoušela zachránit jednu osobu (neřeknu jakou). Dokázala jsem si celkem živě představit, že to asi nebyl dvakrát příjemný pobyt. Bližší informace si musíte přečíst v samotné knížce.

Stejně jako první díl se mi i tento líbil. Byl možná o něco málo lepší, ale v každým případě rozhodně nelituji, že jsme si ho přečetla. Škola noci se čte vážně skvěle. Jak už jsem psala u prvního dílu je to napínavé, tajemné, čtivé. Možná mi tak trošičku vadilo Zoeyino chování, ale malá nesympatie k hlavní hrdince mi rozhodně nepokazí dojem z celé knihy. Opět u mě vedl Damien, co se týče postav. Myslím, že není třeba se opakovat, vše potřebné jsem napsala už do dojmů, takže se přesunu k hodnocení...

U čtení jsem hlavně poslouchala: